Dear readers... Welcome to BITARA Little Caliphs blogspot.. thank you for choosing Little Caliphs Program.

Here at Bitara Little Caliphs, our objectives is to provide both world and akhirat educations to our Little Caliphs.

Therefore, this blog is created as an information and communication medium between the school and the parents. Here we can share our thoughts, experiences, express opinions and suggestions in making the school more conducive for our Little Caliphs development.

Have a happy blogging time to all readers especially to parents

31 August 2011

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

The BITARA LITTLE CALIPHS would like to wish all Malaysian with SELAMAT HARI MERDEKA... lets we say THANK YOU ALLAH for this KEMERDEKAAN... semoga MALAYSIA terus dibawah rahmatNya dan dilindungi dari segala kekejaman manusia...




Alangkah bertuahnya kita mampu tidur nyenyak di malam hari, malah begitu mudah membuka mata di pagi hari sambil menghirup udara yang nyaman aman dan sentosa.. Begitu juga makan dan minum, kerja dan bermain. Semua kita lakukan bebas tanpa sekatan. Kita mampu menyanyi riang, gelak ketawa dan tersenyum  setiap masa.. Inilah Malaysia.. dunia yang begitu aman bahagia.. 

Tahun ini, 2011 suasana kemerdekaan kita dikongsi bersama suasana Hari Raya. Sangat bermaknanya hari ini. Kemerdekaan yang kita rasakan ini  antara nikmat Ilahi yang amat bermakna sekali.  Namun biarlah erti kemerdekaan itu dihayati dengan penuh kesyukuran. 

Moga kita semua belajar dari sejarah... sama ada kita mencipta sejarah atau menjadi bahan sejarah.. Jadikan Malaysia negara yang dihormati serta disegani lawan dan kawan. Moga kemerdekaan Malaysia yang dikecapi ini, membolehkan kita berjuang untuk agamaNya dan ummat Islam seluruhnya.. Jadikan kelebihan yang kita miliki hari ini untuk bekalan hari esok.. Berbuat baik selalu, berbuat amal kebajikan dan meninggalkan larangan Tuhan.. Berdoa dan berusaha untuk yang masa depan yang cerah membantu mereka yang susah dan kurang bernasib baik, berkongsi kekayaan dengan adil, merangka dasar dan polisi untuk maslahat rakyat, mentadbir kewangan dengan berhemah dan berintegriti, menerapkan sikap positif dalam urusan seharian, mengangkat kebenaran dan menjauhi kebatilan... Dengan ini menjadikan kemakmuran kita lebih berkat dan dipenuhi rahmat.  

ALLAHU AKHBAR!

0 comments :